Cerpen,

CERPEN : Our Ending, My Love

4:33 PM Unknown 19 Comments





“Aku nak kau kahwin jugak dengan budak ilham tu!” Salimah meninggikan suaranya. Kemarahan dihatinya membuak-buak apabila anak daranya itu membuat tidak tahu dengan arahannya, ‘tak guna punya perempuan, hidup nak menyusahkan aku je!’
Ara hanya merenung lantai, malas nak bertentang dengan mata dengan mak ciknya itu.
“hoi betina! Aku cakap dengan kau ni! bukan cakap dengan batu! Dasar perempuan sia*!” Salimah tidak betah lagi untuk melihat sekujur tubuh itu berlegar-legar di rumahnya, menyemak!
“saya dengar mak cik, dan saya tak nak kahwin dengan ilham tu. Saya masih nak sambung belajar” Ara menjawab dengan penuh tenang, segala jenis kata-kata sudah ditadah olehnya sejak kecil, sejak ibunya meninggal dunia.

“siapa nak tanggung kau hah! Nak guna duit aku? Haram!! Kau tau apa maksud haram? Haram bagi betina macam kau ni, nak guna duit aku! Yang aku tahu kau dah hutang dengan aku berpuluh ribu! Kau faham tak!” Salimah sudah mula mengungkit, sememangnya dia telah berura-ura untuk meminta anak buahnya membayar semua duit yang telah dibelanja ke atasnya.


http://sh.st/Q0toa

http://cur.lv/uvfed

You Might Also Like

19 comments:

  1. hensemnyer ilham ;)

    ReplyDelete
  2. Terharu.. Akhirnya habis baca jugak cerpen ni. Walaupun saya ni kategori malas membaca..hehe

    ReplyDelete
  3. komen bole kan? hehe... maybe sbb ni kan cerpen tpi,,nmpak sangat rush utk habiskan cerita ni sbb beginning pnjang gila tpi dekat2 klimax dh jdi pendek. pastu, klw bole, jgn la bnyak sangat guna ayat2 kasar dan tak sopan tu...'bohsia', 'sia*', dll...sbb itu sdkit sbnyak gmbarkan karakter penulis n certain pembaca rasa x selesa,termasuk lah sya.btw, smoga lebih kreatif berkarya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. komen boleh je... xsalah pun... erm... maaf la byk kata2x kesat, time buat cite emosi xstabil sgt... huhu.. tu la sebabnye kuar ayat2x yg tak selesa tu... tq sbb komen.. jrang org komen pnjang mcm ni hehe

      Delete
  4. pewit . oke saya inii budak yg baru menjenguk kat blog akak nii :) and .. OUR ENDINNG MY LOVE ialaa karya yg first saye baca :)
    and cite dia Ya Allah, best, sedih, kecewa, suka, dan semua-muanya bercampur baur. btw cite nii best, rasa mcm x sia-ii je jenguk-ii blog akak nii :) rasa mcm nak lompat-ii je ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq zamaliah sebab sudi dtg blog ni... harap xbosan la ye

      Delete
  5. Ini first time saya dtg blog ni.boleh la tapi kenapa ending mcm rushing sangat jer tak pe la apa2 pun bestt:-D

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq sebab sudi singgah :)
      maaf la.. saya pun terbawa dgn emosi time tulis.. tak sanggup nak sambung lagi..

      Delete
  6. Citenye best tpi ending sedih

    ReplyDelete
  7. waa knp ending ye ilham mati :'(

    ReplyDelete
  8. Semua nk ending bahagia .....
    tapi tu la lumrah kehidupan. ..
    ceta yg menarik
    nama pon cerpen klu nk panjang tunggu cik write buat novel

    ReplyDelete
  9. MENGALIR AYAQ MATA CEQ NOOOOOO...SODIEH..SOBSOB ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan sedih.... ye..

      sampai jugak perasaan saya kepd awak... cik nony

      Delete
  10. Asyik nangis je bila baca cerita ni..

    ReplyDelete
  11. bestnya~~~pandai awak buat cerita nie.ikhlas dari saya.bukan main2 tau.betul ni.

    ReplyDelete