Cerpen

CERPEN : Waiting For You, My Love

10:50 PM Nurul Azlan 2 Comments




“saya benci awak! Kenapa awak perlu berpura-pura. Kenapa?!” Alia meluahkan rasa sedih dengan perbuatan tunangnya yang baru. Lelaki yang berjaya mencuri hatinya dalam sekelip mata.
“maaf saya bukan berpura-pura, saya betul-betul sukakan awak tapi saya masih sayangkan Huda”
Haziq cuba menjelaskan keadaan, dia tahu akan silapnya mempermainkan hati perempuan di depannya ketika ini.
“kenapa awak setuju dengan pertunangan ni, kalau awak sendiri masih sukakan kekasih lama awak!? Kenapa awak perlu letakkan saya di tempat perampas!” Alia berusaha untuk meninggikan empangan air mata, khuatir air mata perempuannya tumpah di depan lelaki yang bodoh!
“awak, maafkan saya, kita putus ye. Saya yakin ada yang lebih baik sedang menanti awak pada masa akan datang. Biar saya yang jelaskan kepada orang tua kita” Haziq berkata sambil matanya hanya merenung ke bawah.
“bagus! Kalau awak mengaku salah depan orang tua kita, nama saya akan tetap busuk, tetap dicop perampas oleh semua orang!” Alia masih kecewa, senang saja perkataan putus itu diluahkan dari mulut lelaki bodoh tu.
“Alia, saya tahu awak akan benci saya, tapi percayalah kalau kita terus perkahwinan, saya tak janji dapat bahagiakan, saya minta maaf” Haziq membuka langkah, berundur secara officialnya dari hidup Nora Alia Khalid, ‘maafkan aku alia, this is the best for both us!’
 
 
http://sh.st/Q0yjh

http://cur.lv/uvfj7
 

You Might Also Like

2 comments:

  1. SUWEET ..TERKENA KENCING MANIS PASTU DIABETIS PASTU KOMA 9 BULAN BARU SAMBUNG...HEHE JUST KIDDING.WINK WINK .SUKA BACA CERPEN KAT BLOG NI ..BEST SANGAT!!!HOPE KAK TERUS BUAT CERPEN ..SY SOKONG AKAK DARI BELAKANG..
    LIFF

    ReplyDelete