Cerpen,

TEASER: Finale of Fall For You, My Love

7:48 AM Nurul Azlan 2 Comments



Teaser..



“Macam mana awak boleh buat keputusan macam tu?” azzam tidak dapat menahan keinginnya untuk bertanya. Perasaan? terlalu gembira sehinggakan dia merasakan isterinya seperti bidadari dan bibirnya tidak dapat melepas berhenti dari terus mengukir senyuman, ‘relaks brother, jangan happy sangat, takut dia acah je’

“err.. saya.. saya” rihanna cuba mencari ayat terbaik untuk diluahkan kepada suaminya tercinta! ‘aku nak cakap ape ni? kalau silap cakap nanti, takut pula dia kata aku ni suka serah diri’ rihanna cuba mengingat ayat-ayat jiwa drama melayu yang terhangat di pasaran.
“awak, saya tanya ni, awak yakin ke dengan keputusan awak ni?” azzam meminta kepastian dengan isterinya yang tengah mengalami saat ‘jeng kreng’ di hadapannya, ‘dia ni betul ke tak? macam nak tak nak je?’ hatinya kini berdetak laju bagai kuda berlari.
“saya kan isteri abang, tak payah nak soal-soal banyak-banyak. Tempat isteri kan di sisi suami dia, dan isteri tu kan dah jadi hak si suami setelah akad ijab Kabul disahkan. Tak gitu, tuan presiden ummah kampus yang sexy!” rihanna mengenyit matanya kepada si suami yang setia menunggu jawapannya, ‘amboi fokusnya cik abang aku ni! asal aku terlepas sexy…’ dia mengigit bibir menahan malu.
“kalau macam tu, sini sikit” azzam menayang wajah comelnya kepada isteri tercinta, ‘ya allah, terima kasih mengurniakan bidadari kepada hambamu ini. hambaMu ini memohon agar Engkau, Ya Allah mencampak perasaan cinta ke dasar hatiku untuk mencintai perempuan dihadapanku ni’ azzam sedar yang dia perlu menerima keadaan sebenar yang dia kini adalah suami kepada rihanna.
Rihanna mula kaget dengan renungan azzam yang sungguh menggoda, ‘kenapa aku ni, dia baru renung kau dah nak gelabah semacam? Anna relaks! Macam mana ni, nak buat apa ni, peluk dia ke? Giler kau!’ akhirnya seluruh tubuhnya hanya membatu.
“awak, sini sikit” azzam menarik tubuh isterinya mendekati dirinya….

nantikan~

p/s: ngantuknya~ komen2x.....

You Might Also Like

2 comments: